Půlnoční království
Cíl: uvědomit si kořeny antipatií a předsudků vůči odlišným kulturám
a menšinám.
Klíčové kompetence: kognitivní kompetence ­ poznatky o cizí kultuře,
předcházení předsudkům, stereotypům, tolerování odlišnosti (naučit se být
 kulturně" otevřený a tolerantní, posílit pozitivní postoj vůči cizím kultu–
rám); afektivní kompetence ­ prohlubování interkulturní senzitivity.
Cílová skupina: individuálně nebo v menších skupinách, větší skupiny
pracují výběrovým sdílením ­ prezentace dobrovolníků, od 15 let.
Čas: 60 minut. 
Pomůcky: tužka a papír.
Postup: Trenér vyzve skupinu, aby se rozdělila do trojic. Může použít
i jiné způsoby rozdělení (barevné kuličky, karty atd.). A zadá následující in–
strukce:
Vyberte si skupinu lidí, která je vám ze všech skupin nejméně sympa–
tická (může to být minorita, sociální skupina, kultura nebo národnost ­ lze
cílit podle zaměření techniky). 
U této skupiny teď najděte sedm věcí, které jsou vám nejvíc nesympa–
tické. Zapište je na papír.
U této skupiny teď najděte sedm věcí, které jsou shodné se skupinou
(kulturou, minoritou...), v níž se pohybujete vy. Zapište je na papír.
Jednotlivé trojčlenné pracovní týmy prezentují své záznamy, lze shrno–
vat na tabuli.
Diskuse (vyhodnocení) ­ příklady otázek pro moderování diskuse:
Které kultury jste vybrali a proč?
V čem jsou tyto kultury nesympatické, co je na nich shodného s tou vaší?
Co způsobuje, že právě tyto věci jsou tak nesympatické? 
Kterých sedm věcí by bylo vnímáno jako nejvíc nesympatické příslušníky
(nejčastěji zmiňované) skupiny?
Jaké změny z obou stran by vedly ke vzájemnému porozumění, soužití,
shodě? 
193
<< první stránka   < předchozí stránka   přejít  další stránka >   poslední stránka >>